Μεγάλη ταλαιπωρία υπέστησαν δεκάδες ηλικιωμένοι την Τετάρτη, όταν βρέθηκαν μετά τις 12:00 το μεσημέρι σε εμβολιαστικά κέντρα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης και έφυγαν χωρίς να εμβολιαστούν με το εμβόλιο κατά του κορονοϊού. Όπως τους ενημέρωναν οι υπεύθυνοι … δεν υπήρχαν διαθέσιμα εμβόλια.
Αρκετοί ηλικιωμένοι μαζί με τα παιδιά τους που τους συνόδευαν, ταλαιπωρήθηκαν την Τετάρτη μέσα στην παγωνιά, όταν ενημερώθηκαν μετά την άφιξή τους στα εμβολιαστικά κέντρα και χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση, ότι τα ψυγεία ήταν … άδεια από εμβόλια.
Παρόμοιο πρόβλημα εντοπίστηκε χθες στα Κέντρα Υγείας / εμβολιαστικά κέντρα: Πατησίων, Καλλιθέας και Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης.
Κέντρο Υγείας Πατησίων: “Δεν μάθαμε ποτέ γιατί δεν υπήρχαν εμβόλια”
Την ταλαιπωρία του ηλικιωμένου πατέρα της, ηλικίας 81 ετών, περιγράφει στο iatropedia.gr, η κόρη του Μ.Σ., η οποία μάλιστα είναι και η ίδια γιατρός παθολόγος και εργάζεται σε εμβολιαστικό κέντρο άλλης περιοχής.
Το ραντεβού για τη δεύτερη δόση του εμβολίου ήταν προγραμματισμένο για τις 14:30 το μεσημέρι. Φτάνοντας ο ηλικιωμένος μαζί με την κόρη του, όμως, η οποία είχε έρθει με ταξί από τα Βόρεια Προάστια, πληροφορήθηκε από τους υπεύθυνους ότι ο εμβολιασμός δεν θα γίνει, λόγω έλλειψης εμβολίων:
“Τον πήραν τελευταία στιγμή κι ενώ είχε φτάσει στο Κέντρο Υγείας και του λένε “γυρίστε πίσω το ραντεβού σας ακυρώνεται”. Κι όλοι όσοι είχαν ραντεβού έφευγαν. Ήταν πόσοι ηλικιωμένοι με ταξί, με τα παιδιά τους, μέσα στο κρύο. Υπήρχαν γκρίνιες, φασαρίες . Φανταστείτε τόσοι άνθρωποι να φτάνουν εκεί και να τους λένε “γυρίστε πίσω δεν έχουμε εμβόλια”, σημειώνει η γυναίκα.
Η γιατρός ζήτησε εξηγήσεις και μάλιστα επέμεινε να μιλήσει με τον υπεύθυνο, όμως, δεν κατάφερε να πάρει καμία απάντηση, όπως λέει:
“Εγώ επέμενα πάρα πολύ και ζήτησα ως γιατρός να μιλήσω με τον υπεύθυνο. Προσπάθησα να βρω τι συμβαίνει. Η δικαιολογία ήταν ότι δεν υπήρχαν εμβόλια. Εγώ, όμως, ξέρω πως γίνονται οι παραδόσεις των εμβολίων και ότι εμβόλια παραλαμβάνουμε δύο φορές την εβδομάδα. Δεν μπορώ να φανταστώ ότι έφταιγε η κακοκαιρία, γιατί ήταν στο κέντρο της Αθήνας το εμβολιαστικό κέντρο. Τώρα αν δεν βρέθηκε κάποιος την ώρα που έπρεπε να κάνει την παραλαβή, προφανώς δεν παρέλαβαν τα εμβόλια. Κι ούτε ήξεραν τι θα γίνει με τα ραντεβού. Γιατί αυτά τα ραντεβού δεν είχαν ακυρωθεί επισήμως, όπως τα άλλα πριν από τις 12:00 το πρωί της Τετάρτης με τον παγετό”.
Για το θέμα αυτό ρωτήθηκε και ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης της Τετάρτης για την πανδημία του κορονοϊού.
“Αυτά είναι κάποια πολύ μεμονωμένα περιστατικά στα οποία υπήρχε μια καθυστερημένη παράδοση. Σε όλα τα σημεία έχουν αρχίσει οι εμβολιασμοί και γίνεται επαναπρογραμματισμός των ραντεβού. Όλα τα ραντεβού θα γίνουν τις επόμενες μέρες με τον τρόπο που έχουμε εξηγήσει”, απάντησε ο κ. Θεμιστοκλέους.
“Το πρόγραμμα των ραντεβού θα πρέπει να είναι πιο ευέλικτο”
Τελικά, πέντε ώρες μετά το προγραμματισμένο ραντεβού, οι υπεύθυνοι του εμβολιαστικού κέντρου στο Κέντρο Υγείας Πατησίων ειδοποίησαν και πάλι τον ηλικιωμένο και επέστρεψε για να λάβει την επαναληπτική δόση του εμβολίου, στις 7 το απόγευμα.
Η κόρη του, ωστόσο, με την αφορμή αυτή και μέσα από την προσωπική της εμπειρία στο εμβολιαστικό κέντρο όπου εργάζεται, επισημαίνει ότι το ηλεκτρονικό σύστημα με τους εμβολιασμούς δεν είναι ιδιαίτερα ευέλικτο, όπως λέει:
“Υπάρχει μια δυσλειτουργία του συστήματος, πάντως. Αν χαθεί ένα ραντεβού για οποιοδήποτε λόγο, άνθρωποι είμαστε, κάτι συμβαίνει, δεν είναι το ηλεκτρονικό σύστημα ελαστικό στο να δέχεται αλλαγές. Είναι ηλικιωμένοι άνθρωποι, συχνά συνοδεύονται από τα παιδιά τους στα εμβολιαστικά κέντρα. Κάτι μπορεί να τους συμβεί. Δεν μπορείς να κάνεις την άλλη μέρα ή την μεθεπόμενη το ραντεβού. Το χάνεις και πας πολύ αργότερα. Το βλέπουμε κι εμείς σ’ αυτούς που εμβολιάζουμε. Και δεν μπορούμε να το παρακάμψουμε κι εμείς στα εμβολιαστικά κέντρα για να εξυπηρετήσουμε. Γιατί οι δόσεις είναι μετρημένες δεν μπορεί να ξεφύγει τίποτα”, καταλήγει.
Αντίστοιχα προβλήματα στην Καλλιθέα και τους Αμπελόκηπους Θεσσαλονίκης
Αντίστοιχα προβλήματα παρατηρήθηκαν χθες Τετάρτη και στο Κέντρο Υγείας Καλλιθέας, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Open. Στη 1 το μεσημέρι, ο υπεύθυνος των εμβολιασμών ενημέρωσε τους ηλικιωμένους που περίμεναν απ’ έξω, ότι τα εμβόλια τελείωσαν. Οι ηλικιωμένοι μάλιστα συνέχισαν να προσέρχονται μέσα στο κρύο, καθώς κανείς δεν τους είχε ειδοποιήσει να μην πάνε.
Ταλαιπωρία έζησαν και οι 60 έως 64 ετών που εμβολιάζονταν στο Κέντρο Υγείας Αμπελοκήπων της Θεσσαλονίκης, με το εμβόλιο της AstraZeneca. Λόγω προβλήματος που προέκυψε στο ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής της θερμοκρασίας του ψυγείου όπου φυλάσσονταν τα εμβόλια, γύρω στα 30 ραντεβού ακυρώθηκαν, ενώ οι υπεύθυνοι τους είπαν ότι θα ενημερωθούν για τον επαναπρογραμματισμό των ραντεβού τους μέσα στις επόμενες μέρες.
Πώς θα αναπληρωθούν οι δόσεις από τα ραντεβού που χάθηκαν εξαιτίας της κακοκαιρίας
Εντωμεταξύ, τις νέες ημερομηνίες για τους πολίτες που έχασαν το ραντεβού τους λόγω των επικίνδυνων καιρικών φαινομένων τις δύο προηγούμενες ημέρες στην Αττική, ανακοίνωσε στην ενημέρωση της Τετάρτης το υπουργείο Υγείας.
Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και υπεύθυνο του εμβολιαστικού προγράμματος “Ελευθερία”, Μάριο Θεμιστοκλέους, τα χαμένα ραντεβού θα επαναπρογραμματιστούν με τους εξής τρόπους:
- άτομα 64 με 64 ετών: Θα εμβολιαστούν την επόμενη εβδομάδα και θα ενημερωθούν τρεις ημέρες πριν από το νέο τους ραντεβού.
- πολίτες που είχαν ραντεβού στο εμβολιαστικό Κέντρο “Προμηθέας” της HELEXPO: θα αρχίσουν να ενημερώνονται από την Παρασκευή με την ίδια διαδικασία.
- πολίτες από 75 ετών και άνω και άλλες κατηγορίες πολίτες όπως οι υγειονομικοί: έχει γίνει ειδική μέριμνα ώστε τα ραντεβού τους να γίνουν την Κυριακή 21 Φεβρουαρίου.
- πολίτες που κάνουν δεύτερες δόσεις: Έγινε μεγάλη προσπάθεια να λειτουργήσουν Κυριακή τα εμβολιαστικά κέντρα, για να μην υπάρχει μεγάλη απόσταση από την πρώτη δόση, είπε ο κ. Θεμιστοκλέους.
Την Τετάρτη, πάντως, η προσέλευση των πολιτών στα εμβολιαστικά κέντρα έφτασε στο 89% και μέχρι στιγμής η χώρα μας έχει επιτύχει εμβολιαστική κάλυψη στο 5,71%.